شنبه ۲۴ اسفند ۹۸ | ۱۶:۵۴ ۱۲۷ بازديد
اگر كسب و كار كوچكي داريد، در اين مطلب به شما آموزش انتخاب بهترين نرم افزار CRM را براي كسب و كارهاي كوچك مي دهيم.
پس ادامه مطلب را از دست ندهيد.
قبلا درباره بهبود كسب و كار با نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري صحبت كرديم اما در ادامه نكاتي را ذكر كرديم كه صاحبان كسب و كار متوسط و كوچك قبل از انتخاب بهترين CRM بايد در نظر بگيرد.
- هدف - ضروري است كه شما بفهميد كه چه مشكلي را مي خواهيد توسط CRM حل كنيد. زمينه هاي زير را مد نظر بگيريد تا اطمينان داشته باشيد كه ابزار CRM موثر است:
- معاملات و فعاليت را پيگيري كنيد
- سودآوري را افزايش دهيد
- بهره وري را افزايش دهيد
- پايگاه اطلاعاتي از مشتري داشته باشيد
- فرصت هاي فروش را پيگيري كنيد
- ارائه ارتباط بين تيم ها
- روابط با مشتريان را مديريت كنيد
- گزارشات سفارشي توليد كنيد
- عمليات ها تجاري را سازماندهي و فرآيندهاي خودكار ايجاد كنيد
- اجرا و پياده سازي - يكي از مهمترين فاكتورهايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. آموزش، فرايند استقرار، هزينه اجرايي، هزينه هاي قابل توجه، هزينه هاي پنهان و دمو برخي از مهمترين فاكتورها در هنگام انتخاب بهترين راه حل هاي CRM براي كسب و كار كوچك است.
- اجراي تيم - براي انتخاب CRM تيم فروش خود را درگير كنيد و بهترين ها را براي نيازهاي تيم فروش خود انتخاب كنيد. در سهولت استفاده و عواملي همچون قابليت استفاده، متمركز باشيد. احتمالا تيم در برابر اتخاذ روند جديد CRM مقاومت نشان دهند. در نتيجه اينكار مي تواند بر مقاومت آن ها غلبه كرده و آن ها را در پياده سازي موفق CRM شريك كند.
- تحت وب- اين كليد موفقيت در تجارت دنياي مدرن ديجيتال است. فروشندگان ممكن است مجبور باشند در مناطق دور افتاده كار كنند. نيازي به ذكر نيست كه نكته انتخاب شما بايد CRM تحت وب باشد. اين نياز ديجيتال امروز است.
- شخصي سازي - بهترين ابزارهاي CRM با نگه داشتن حجم عظيمي از فرايندها ايجاد مي شوند. هر شركت فرآيندهاي مختلف خود را دارد. سيستم CRM شما بايد به اندازه كافي انعطاف پذير باشد تا بتواند فرآيندهاي شما را اداره كند. به صورت مشابه، يك شركت به CRM احتياج دارد كه با تجارت شما رشد كند و با فرآيند هميشه در حال تغيير وفق يابد.
- سازگاري - اطمينان حاصل كنيد كه سيستم CRM كه شما انتخاب مي كنيد مي تواند با ساير برنامه هايي كه در حال استفاده هستيد، ارتباط برقرار كند. اگر مي خواهيد CRM شما به كمك API با همه سيستم ها ارتباط برقرار كند، يك پلتفرم پيدا كنيد كه بتواند سيستم شما را با هم تركيب و فرايند را ساده تر كند.
- نسخه آزمايشي و دمو - قبل از خريد از يك نسخه ي آزمايشي CRM استفاده كنيد. اين عاقلانه است كه قبل از استفاده از آن، نسخه آزمايشي را بررسي كنيد. صرف كمي وقت اضافي در اين مرحله، در دراز مدت باعث صرفه جويي در وقت شما خواهد شد.
- گزارشگري - تمام عملكردهاي CRM بسيار عالي است، قابليت گزارش دهي است كه مي تواند به شما در پيشي گرفتن از رقابت كمك كند. بهترين CRM براي كسب و كار كوچك گزارش هايي به شما ارائه مي دهد كه نشان مي دهد موفقيت، ضرر و زمينه هاي پيشرفت شما كدام است. اطمينان حاصل كنيد كه تيم فروش شما داده هاي صحيحي را در اختيار شما قرار مي دهد زيرا ارائه گزارشات دقيق بسته به تكميل اطلاعات بصورت صحيح دارد.